maanantaina, maaliskuuta 05, 2007

Löytöjä

Tällä viikolla on tehty löytöjä menneisyydestä mummolassa. Mä löysin vanhoja päiväkirjojani, joita olin kirjoittanut ala-asteikäisenä ja hauskoja omia tarinoita myös. Ja löysinpäs hienoja piirrustuksianikin. Tässäpä hieman antia tuolta hymyjä tuottaneelta löytöretkeltä:

Nämä piirrustukset olen tehnyt 4 vuotiaana.


Enkelinaamoja, pupu, pullapoika, kisu


Kisuja ja karhuja.


Koiramäen talossa on tämän aiheena.

Enkeleitä oli aika monessa piirrustuksessa ja yhden reunaan oli äitini kirjannut ylös tarinani:

Enkelit enkelit lentäkää
Kohta on maapallo jo mennyt pilalle
Leppäkertut on syönyt maasta kaikki helmet.
Helmistä syntyy pienet enkelit.
Enkelit tulevat apuun
ja ottavat helmet pois leppäkertun mahasta ja niistä tulee taas enkeleitä.


Kuulemma olen keksinyt sadun piirrustuksesta 1.2.1982 eli 4 vuotiaana.

3 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Ihana löytö! Oikea aarre.

En tajua miksei mun äiti tai mummo ikinä säästänyt yhtään lapsuudenaikaista piirustusta. Olen katkera!
Nyt säästän kaikki lasteni tekemät työt (säilytysongelma!), jotka voivat sitten isoina "löytää" vintin kätköistä!

;D

Anonyymi kirjoitti...

Ihana tarina. Meillä asuva 4-vuotias neito on myös kova piirtämään ja tallennan tuotoksia kovaa vauhtia täydentyvään paperipussiin, josta ne pitäisi siirtää johonkin järkevämpään paikkaan ;) Ne kuvat ovat ihan mahtavia ja lasten erehtymätön värisilmä aika kadehdittava.

Marguetta kirjoitti...

Juu. Löysin myös vanhoja päiväkirjojani ja sielläkin oli satuja kätkösissä. Saatanpa postailla vielä niitäkin joskus tänne. Oli aika hauskaa lukea ajan kuvaa ja perheemme ja suvun touhuja parin kymmenen vuoden takaa. Hyvä että tuli silloin kirjoiteltua päiväkirjoja.

Ja meilläkin äiti oli tallettanut kirjekuoriin ja erinäisiin laatikoihin noita ja silti löytyi.. Et ei se sen järjestelmällisempää taida vaatia. Kunhan ei vaan heitä pois.